2013 m. gruodžio 11 d., trečiadienis

Patarimai | 3 dalis



Taisyklė Nr. 10. Televizija NĖRA realus gyvenimas. Realiame gyvenime žmonės turi palikti kavines ir eiti į darbą.

Seniai yra aišku, kad televizija nėra realaus gyvenimo atspindys, jis parodo tik gražiąją gyvenimo pusę, tai – ką žmonės nori matyti. Tai yra žmonių manipuliavimo priemonė, kuri paveikia didelę dalį žmonių, ypač jaunimo tarpe. Manipuliacija – socialinį kontraktą pažeidžiančių paslėptų priemonių naudojimas, kai norima priversti kitą elgtis sau palankiu būdu. Televizija nepastebimai, bet efektyviai formuoja tą dalį visuomenės, kurią yra lengviausia paveikti, tai yra jaunimą. Atlikti eksperimentai, dėl televizijoje matomo smurto įtakos vaikams parodė, kad vaikai yra linkę smurtauti, kai tokį elgesį jau matė, o kadangi jis yra jiems neįprastas, tai jį atsiminti yra lengva. Neįprastas elgesys greičiau patraukia dėmesį ir įsirėžia į atmintį, nei dažnai matomas elgesys. Didžiąją dalį sudėtingo elgesio mes išmokstame stebėdami kitų žmonių elgesį. Taigi, jeigu vaikas daug laiko praleis prie televizoriaus ekrano, jis išmoks blogo elgesio, nes šiais laikais televizija rodo labai mažai to, kas galėtų daryti gerą įtaką jaunam žmogui, kuris dar tik socialiai formuojasi. Vaikui besielgiant blogai jis gauna daugiau dėmesio iš tėvų nei elgiantis gerai, nes suaugusieji stipriau reaguoja į blogą elgesį, o gerą – ignoruoja arba pastebi ir skatina labai retai, todėl, kad gautų daugiau dėmesio, vaikas elgsis blogai. Vaikui iki dviejų metų televizija iš viso nedaro jokio teigiamo poveikio. Tokio amžiaus vaikui geriausias ir svarbiausias socialinio gyvenimo pavyzdys turėtų būti šeima.
Didelę įtaką žmonėms daro televizijoje matomos reklamos. Jas kuria specialistai, gerai išmanantys manipuliavimo meną, todėl jos taip gerai veikia daugelį žmonių. Žinoma, vaikus paveikti yra lengviausia, nes jie dar neturi išlavinto kritinio mąstymo. Pavyzdžiui, prieš Kalėdas reklamuojami žaislai tikrai bus labiau perkami, nei tie, kurie nėra reklamuojami, nes vaikus paveikia gražios reklamos, o tėvai negali atsispirti vaikų prašymams. Norėdami paveikti vyresnius žmones marketingo specialistai imasi veiksmingesnių taktikų. Pavyzdžiui, taktika „ir tai dar ne viskas“, labai plačiai naudojama teleparduotuvėse, kai mums yra pateikiamas patrauklus pasiūlymas, o kai mes svarstome ar jį priimti, tai tas pasiūlymas yra dar pagerinamas už tą pačią kainą. Taip pat yra naudojama „durų į veidą taktika“, kai yra pateikiamas labai didelis pasiūlymas, kuris aišku būna atmetamas, o tada pateikiamas mažesnis pasiūlymas, kuris ir yra tikrasis pardavėjo tikslas. Nemažai žmonių pasiduoda tokioms manipuliacijoms, todėl tos reklamos televizijoje gyvuoja iki dabar.
Taigi, televizija nėra gyvenimo atspindys, o tik žmonių manipuliavimo priemonė, kuri neduoda jokios realios naudos žmonėms, bet kaip tik priešingai – skatina blogą socialinį elgesį ir įtikina pirkti tai, ko mums visai nereikia. Televizija nedaro jokio teigiamo poveikio žmonėms.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą